My Novel

Sunday, January 6, 2013

Jonker Walk

Jonker Walk merupakan tempat yang agak terkenal di melaka. Ia merupakan tempat orang jual2 macam pasar malamlah lebih kurang tapi panjang giler..penat nak berjalan..kat sini, pelbagai barang2 boleh dapat..barang2 antik, makanan yang pelbagai, cenderahati..banyaklah..tapi..

Jonker waik ini 99% merupakan orang cina. baik yang berniaga mahupun pengunjung. So, kalau datang sini, sekadar tengok2 barang..nak beli makanan, tak bolehla ye..hehe.. Jom layan... 

Pintu masuk..Jonker walk dibuka pada hari Jumaat hingga Ahad..dibuka seawal jam 6 petang sampai malam..

Aimee yang heppy sangat gi jalan2..

Di sebalik kesesakan orang ramai, ada tempat untuk berhenti..rehat..penat seh..

Naga..kepercayaan orang cina..

Kami..heppy family

Naga yang melingkari Jonker Walk..

Bergambar bersama naga..

Pssttt...kisah benar..30 tahun saya hidup di melaka..ini 1st time saya datang sini..hihi..

2 comments:

Yanna_Lie said...

psst... aku pun nk bgtau yg aku xpenah pun g situh wlupun dh berpuluh tahun dok melaka.. hahaha...

ezi said...

yanna..
pegila sekali..
nnti org x bole pekonon..
hehe