My Novel

Wednesday, November 11, 2009

Ragam 7 : Tidur...ZZZZZ


Dah lama saya tak masukkan segmen ragam...korang semua perasan tak?..hehehe...pada awal blog saya ni, banyak saya selitkan pasal ragam manusia...tetiba terlupa...then ni baru ingat plak...hehehe...jom layan ragam seterusnya...

Tidur....bagaimana dengan tidur anda?...Saya pernah bertanya kepada seorang rakan opis, kenapa muka dia nampak letih je?. Tak bermaya?. Nampak mengantuk..."Malam tadi tak boleh tidur." katanya. " Kenapa?." tanya saya lagi. " Susah nak tidur.". Rupa-rupanya kawan saya ni jenis yang susah nak tidur. Sehinggakan dia terpaksa jumpa doktor kerana masalah dia ni dan ada kalanya dia ambil pil tidur semata-mata untuk tidur. Sampai begitukah?...

Saya memikirkan tentang diri saya. Saya juga ada masalah tidur. Bukan susah tidur tapi senang tidur. Letak je kepala kat bantal, sekejap saja saya terus '.out'. Kadang2, bengang juga saya. sepatutnya masa2 itu saya boleh buat banyak benda-benda lain. Boleh taip manuskrip tapi saya tidur pula. Kadang-kadang di awal jam 9 dah tidur. Ruginya masa...

Tapi nak buat macam mana...Itulah cerita tidur saya. Memang saya seorang yang senang tidur. Kalau tengok cerita di televisyen sambil baring, saya mesti terlelap...kalau menaip, sekejap je dah terlelap...pendek kata, kepala saya ni tak boleh letak kat bantal...mesti senang tidur punya...

Korang cam ne plak?...
*tapi saya tak leh lawan mak saya...mak saya letak je kepala kat bantal, tak sampai dua minit dah tidur...huhuhu...emakku...*

6 comments:

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

EZI,

LABEL JALAN-JALAN CARI MAKAN PUN DAH LAMA TAK DE CERITA BARU?

SETIA MENUNGGU..

armouris said...

info tentang pil tidur kat sini - Keburukan Pil Tidur

ezi said...

kontraktor...sekarang ni budget...so, tak ada jalan2 cari makan...makan kat rumah je...huhu...

ezi said...

armouris...thanks info tu ye...:)

Quantity Surveyor said...

uiks....tu giler tido tuh...hhhuuhu

ezi said...

Quantity serveyor...hehehe...