My Novel

Sunday, May 3, 2009

Seoul Garden...Best!!!

Selamat datang dan Selamat menjamu selera...

Makan...makan...jemput2 tambah nasi tu...huhu..



Masak jangan sampai hangus ye kak...


Makan, masak dan possing...huhuhu.




Aneka sayur, dan pelbagai bebola...sotong, udang, ikan, ketam..bla..bla...bla...






Daging ayam, dan lembu yang terdapat dalam pelbagai rencah...sayur...udang...sotong...yummy!!


Pic ni sebenarnya dah lama..Saja nak letak hari ni...huhuhu...SEOUL GARDEN...Inilah tempat yang saya suggestkan untuk makan sekeluarga. Sebelum ni saya makan bersama kawan2 kat tempat ni. Past tu saya rasa seronok dan nak share dengan family saya. So, kitaorang cadang satu tarikh dan pergilah sekeluarga, termasuk makcik dan maklong saya.
Makan kat sini dah fix sekepala. Kitaorang pilih makan waktu tengahari pada hari biasa sebab hujung minggu harga mahal sikit. Kira kat sini makan ambillah banyak mana and then boleh masak sendiri kat atas meja tu. Kalau jenis orang yang banyak makan, memang tak rugi pergi. Saya kalau dah berkumpul adik beradik...fuh!...tentu risau taukeh tu...Makan banyak giler...Sukahati je ambil itu ambil ini...Past tu makan lah sampai kenyang. Kitaorang kan pencinta makanan...hehehe...
Pilihan makanan kat sini memang banyak. Ayam yang dipotong halus ada macam2 rempahnya.(Semuanya mentah dan kena masak sendiri). Ada daging, sotong, udang. kerang...macam2 lah...Ada gak makanan dah di goreng...Ada gak nasi, mee.....
Dan pencuci mulutnya, ada aiskrim, buah2 an, ABC...Yang paling saya tak tahan, adik beradik saya berlumba-lumba buat ABC sapa yang cantik...Past tu bukan nak makan...Mak saya dan kakak saya tukang habiskan...huhuhu...Anyway seronok makan kat sini...Saya makan 11 orang dan harganya cuma RM2++...Sesekali apa salahnya kan...:)

6 comments:

faRid said...

wahhh sedapnye...banyaknye makanan yg saye xpernah tgk..tp nak tanya ckit la..siapa yang pakai baju hijau kat hujung 2?hensem la...:-)

ezi said...

farid...hemsem ker?...hemsem lagi si goku tu...hehehe

Safiya said...

KAT MANE RESTORAN NIH?

ezi said...

Kak Safiya..
Retoran ni kat Mahkota Parade Melaka...Bawalah family makan kat sana tapi kalau hujung minggu (sabtu, ahad) mahal sikit...erm...tapi memang puas makan...hari tu kitaorang lepak hampir dua jam..hehehe

El_Liyana said...

nmpk best ar sume mknn tuh... cam nk g jer...

* blanjer ar ezi... hehehe

ezi said...

yez_zzza..
pergilah bawa family...tak rugi tau...huhuhu