My Novel

Saturday, March 23, 2013

Ikan Kerisi Masak Kicap + Sambal Telur


Update masak memasak lagi..Kali ini saya masak simple ajer untuk hubby. Yelah, balik kerja, ambil Aimee. Sampai rumah dah pukul 5:30. kadang2 pukul 6 petang. So, masak yang simple2 saja..

Ikan kerisi ni hubby beli kat pasar. Aduh, lupa nak beritahu hubby kalau beli ikan, jangan beli yang ada sisik. Isterinya ini malas nak bersihkan sisik ikan..haha..Tapi hubby da beli, buat sajalah. Buat dengan ikhlas baru makanan sedap..Chewah! Ok2..ikan kerisi ni saya wat masak kicap ajer..Simple but nice..
Di tambah dengan sambal telur..Sedap jugak..haha...semua yang saya buat semua sedap..siapa lagi yang nak puji kan?..hehe..

Menu kami di suatu petang..Hanya tomato jadi pengganti sayur2 hijau sebab masa ni stok sayur dalam peti ais da kosong..

Kepada pembaca2 blog saya yang baru2 nak belajar masak macam saya, cubalah try masak..Sweet sangat..:)

4 comments:

masriza said...

Masak dari hati, masak with iman.
Sugar, spice.. and everything nice.

Sedappp!!!

El_Liyana said...

btul2 beb.. den sokong... ikan yg bersisik xdibenarkn masuk dlm umah.. haha

ezi said...

abang mas..
betul, betul, betul..:)

ezi said...

yanna lie..
past ni harap tiada lagi ikan bersisik dibeli oleh en hubby..hihi..