My Novel

Tuesday, February 5, 2013

Hai, nama saya Aimee

Assalamualaikum...
Hai, nama saya Aimee Nur Aqeelah
Famili kat kg Belimbing panggil saya Aimee
Famili kat Jasin panggil saya Qeela
Abah panggil saya Aimee
Ummi kejap panggil Aimee, kejap panggil Qeela
Hmm..tak kisahlah sebab dua2 pun nama saya
Eh, sekejap...sekejap...


 Tadaaaa..
Ha, pakai topi baru menyerlahkan kecomelan saya
Topi ni ummi belikan
Cantik tak?
Ok..berbalik pada cerita tentang saya
Sekarang saya da 5 bulan
Ummi kata sekejap ajer masa berlalu..sekejap ajer saya da besar
Ummi makin tak larat nak dukung saya
Masa umur saya 4 bulan, berat saya 6.5kg
Bulan 2 ni belum timbang lagi..
Dah masuk 5 bulan ni, saya semakin pandai..
Jom, saya ceritakan..


Saya da pandai pegang botol susu sendiri
Tapi sekejap ajer sebab
Saya suka garu kepala time minum susu
Jadi, bila saya garu kepala, ummi dan abahla yang pegang botol susu saya..


Tengok tu..
Sambil tido pun saya bole pegang botol susu
Pandai tak saya?


Ada lagi..
Saya da pandai hisap jari
Tak cukup satu jari, satu tangan saya masukkan dalam mulut
Tak cukup satu tangan, dua tangan
Tak cukup dua tangan, tangan ummi saya hisap
hehe..


Tengok..
Tido pun saya hisap jari..


Selain itu..
Saya juga suka menjerit
Kalau abah tak pedulikan saya, saya jerit
Kalau ummi buat kerja lain, saya jerit
Kalau tak ada sesiapa yang beri perhatian kat saya, saya jerit
Sampai ummi dan abah pening
Maaf ye..saya cuma nakkan perhatian
Ummi cakap saya ni manja dan ngada2..


Bila saya jerit kuat-kuat
Ummi tutup mulut saya
Tapi tutup tak kuat, manja-manja ajer
Past ummi buka, saya jerit balik
Ummi pening
hehe



Dan kejayaan yang utama sekali
Saya dah pandai mengiring dan menyarap
Saya stat mengiring dan menyarap waktu umur 4 bulan
Nak tengok macam mana?
Ha..
Ini dia cara2 menyarap yang betul
Iyah..iyah.. 
Go Aimee! Go Aimee!


Yeeee....
Saya dapat pusingkan badan saya dengan usaha sendiri
Teror tak saya?


Past tu boleh wat aksi2 comel
Ummi tukang tangkap gambar


Aksi terbang pun bole
Yeeehaaaa...


Akhir sekali
Sebelum saya akhiri entry saya dalam blog ummi ni..
Saya nak cakap..
Saya sayang famili saya..
Love abah, love ummi..
Love all my famili..


Yang benar,
Aimee Nur Aqeelah

2 comments:

Yanna_Lie said...

pandainya aimee bcerita... err bile aimee nk wt novel..haha

ezi said...

Aimee nak wat novel gajah kecil yang nakal..:)