My Novel

Sunday, August 5, 2012

Ramadhan : Kali pertama...

Hari ni da 16 Ramadhan..cepatnya masa berlalu..harap belum terlambat untuk mengucapkan Selamat Berpuasa kpd pengunjung2 blog saya..

Ramadhan 2012... Tahun ini merupakan Ramadhan pertama sy menyambutnya sebagai seorang isteri..berlainan sekali dengan tahun2 sebelumnya..kalau sebelum ni, sy pergi kerja..balik kerja saja mak da siapkan makanan..kalau balik awal, sy tolong2 apa yang patut..tak perlu nak banyak fikir sangat..sahur pun begitu..hanya tolong2 sediakan makanan..tapi kali ini..sy kena fikir menu untuk berbuka puasa dan juga sahur utk saya dan hubby.

Biasanya berbuka puasa sy akan beli lauk saja..nasi masak sendiri..yalah..makan dua orang saja..macam tak berbaloi ajer nak masak..(hehe..alasan)..kadang2 jer masak..tapi yang peningnya sahur..setiap hari nak fikir makan apa..biasanya saya masak simple2 ajer..nasi goreng ker, mee goreng ker, roti...etc yang simple..nasib baik hubby tak memilih sangat..makan ajer..

Minggu lepas, hubby ajak berbuka puasa di hotel..tahun ni banyak hotel yang menyediakan buffet berbuka puasa..tapi harganya agak mahal..so, kitaorang pergilah ke hotel yang biasa2 ajer..:)



Hubby dah membuat tempahan awal..bestnya orang tak ramai sangat..ada privacy dan tak berebut2..


Makanan yang kami ambil (1st round)..hehe..makanan taklah semewah hotel2 besar tapi cukup kenyang..itupun ada yang tak ambil..tak larat nak makan dah..


Di sini..Hotel Pantai Puteri..melaka..Apa2 pun..thanks untuk hubby yang belanja sy berbuka puasa..:)

2 comments:

El_Liyana said...

wahhh...beb... banyaknye menu korang... abes kew tuh...hehehe... papepn...selamat berpuasa 1st time sebagai seorang isteri...(utk aku gaks)... hehehehe

ezi said...

QS..aku tukang abiskan..caya jangan tak caya..al maklumlah 2 orang..hehe..slamat berpuasa jugak..:)