My Novel

Sunday, May 13, 2012

Hoki Piala Remaja Asia 2012

Pada minggu lepas..sy dok layan benda nih..apanya?..Hoki Piala Remaja Asia 2012..Eh! sejak bila saya layan hoki ni? Haha..sejak hubby ajak saya tengok hoki kat stadium. Kebetulan perlawanan besar ni di adakan di Stadium MBMB, Bukit Serindit, Melaka.

Sebelum ni memang saya tak tahu langsung tentang hoki..Yang tahu bola saja..Hoki?..em..bolanya kecik sangat..tak tahu mana bola, mana kayu, mana kaki orang..haha..tapi suatu petang..chewah..hubby ajak tengok hoki..time tu Malaysia lawan Iran. Maklumlah..hubby jurulatih hoki...ops..bukan Malaysia tau..jurulatih kecik2 ajer..so, sy pun joinlah..tak pernah pegi stadium..exited plak..





Malaysia VS Iran..menang 6-1..


 Malaysia VS Korea..menang 6-3


Malaysia VS India di peringkat separuh akhir..menang 2-0


 Malaysia VS Pakistan di peringkat akhir..menang 2-1


Kemenangan pasukan negara..Proud to be Malaysian..

Tahniah kepada pasukan hoki remaja Malaysia kerana telah menjadi champion..Tahniah!

(all gambar ihsan dr en google)

Saya tak bawa camera untuk merakam aksi pasukan Malaysia...sedihnya..Saya menonton 3 perlawanan saja..Ketika pasukan negara menentang Iran, Korea dan India..Ketika menentang Jepun, sy tak pegi sebab keje malam..Time lawan Iran, stadium tak sesak sangat..Lawan Korea..aduh..duduk kat tangga sebab ramai orang..Time lawan India di separuh akhir..jangan cakaplah..jemm teruk..nak paking pun susah..terpaksa bersesak-sesak..Namun puas sebab semangat Malaysia tu ada..

Final?..Saya dan hubby menonton di rumah saja. Hubby kata tak payahlah pegi stadium sebab terlalu sesak. Hubby kesian kat saya sebab takut kena berdiri sepanjang perlawanan. So, kitaorang tengok final sambil makan roti dan bersantai di rumah..hehe

Apa2 pun..tahniah pasukan Malaysia..:)

No comments: