My Novel

Wednesday, November 3, 2010

Jatuh Hati...


Buat para penulis...tak kiralah penulis terkenal ker, penulis biasa2 ker or penulis e-novel ker...tak kira...janji penulis...
Pernahkah anda jatuh hati dengan hero ciptaan anda sendiri?
Hahaha...
Kenapa saya tanya?...
Kerana saya telah jatuh hati dengan watak hero ciptaan saya...
Siapa?
HAIRI...watak hero di dalam kaya saya yang berjudul Kerana C.I.N.T.A.






Hairi bukanlah lelaki yang terlalu perfect...
Namun ada sesuatu pada dirinya yang membuatkan saya jatuh hati
Seorang duda anak satu - melambangkan dia lelaki yang matang dari segi usia.
Seorang duda kematian isteri - melambangkan 'perpisahan' dengan yang tersayang bukan di sebabkan pertengkaran atau sebagainya.
Sering memberi nasihat dan kekuatan - melambangkan dia lelaki yang tabah.
Sanggup bekorban untuk orang yang di sayangi - melambangkan dia pencinta yang sejati.

Sesetengah penulis akan membayangkan wajah seseorang apabila menulis sesuatu cerita. Mungkin dari situ mereka mendapat ilham bagaimana watak tersebut bergerak...penulis dapat menggambarkan watak tersebut berdasarkan wajah yang diilhamkan. Namun...

Saya sukar berbuat demikian. Saya sukar membayangkan watak yang saya cipta dengan mana-mana orang yang ada di dunia ini. Entah...saya tak tahu kenapa. Mungkin saya lebih gemar membayangkan sesiapa saja yang menjadi hero saja. Dan mungkin saya sengaja menyuruh pembaca mengimaginasi sesiapa saja yang mereka suka...

Tak kira bagaimana caranya...
Yang pasti...
Hairi menyintai Cinta!

No comments: