My Novel

Wednesday, August 11, 2010

Bengkel Adaptasi Novel ke Drama...

Ini kisah 8 Ogos yang lalu...seperti biasa saya lambat update...hehehe...tengok kat blog AVA dan blog kak Izza dah update...saya jer yang lambat...huhu...

Bengkel Adaptasi Novel ke Drama anjuran AVA...saya menyertainya...seronok sangat sebab ini minat saya...minat dalam bidang penulisan...hanya 2 orang peserta saja...mungkin kerana masa kurang sesuai iaitu minggu sebelum puasa...tetapi thanks kepada pihak AVA kerana meneruskan juga bengkel ini...oleh kerana hanya dua orang peserta, dua orang penganjur dan seorang pembimbing (Kak Maizura Ederis), bengkel ini santai2 sahaja...

Saya yang sedang sibuk menonton 'Tangisan Bulan Madu' sambil membelek2 skrip. tengok macam mana penulisan skrip berlari sama dengan lakonan...

Cerita yang ditonton dan dikupas...

Sebelum balik...sesi bergambar...

Tekun menuntut ilmu...

Secara keseluruhannya, saya sangat berpuas hati...jelas gambaran bagaimana adaptasi novel dibuat...bagaimana perjalanan sesebuah cerita yang di adaptasi daripada sebuah novel...gembira bertemu dengan kak Izza Ariffin...apa2 pun, thanks kepada semua yang terlibat...

Ilmu dah ada...apalagi ezi?...huhuhu...

No comments: