My Novel

Tuesday, August 10, 2010

1 hari 2 peristiwa...


Kisah ini berlaku seminggu sebelum menyambut Ramadhan...Lambatnya saya update kan...hehehe...al-kisah 31 julai yang lalu...merupakan hari perkahwinan sepupu saya...saya sekeluarga pergi ke rumahnya...macam biasalah kenduri kahwin...pasti ramai sanak saudara yang datang...tahniah kepada sepupu saya Norin bersama pasangannya Fadil yang sedondon berbaju hijau pucuk pisang (maaf, tiada gambar coz gambar ada kat hp adik)

Itu kisah pertama...cerita hepy2...kisah yang ke dua pula...sebelah petang, saya dan adik beradik balik rumah...kemudian, kami nak gi bandar melaka...ada hal sedikit...on the way, saya menerima panggilan dari abah...berita yang mengejutkan...

"Kau pergi tengok adik kau accident kat Ayer Molek"

Memang terkejut dapat berita tu...kakak yang tengah drive terus melencong ke tempat yang di maksudkan...dalam hati tertanya2, kenapa sampai ayer molek...sebab adik saya kata nak berlatih drama...kami ingat di sekolah...sampai jauh dia pergi...sudahlah lesen baru je dapat seminggu yang lepas...

Saya tak sedap hati...try call adik...mula2 tak angkat...try lagi...orang lain yang angkat...

"pak cik on the way bawa adik awak ke hospital. jangan risau, dia tak apa-apa," beritahu pakcik yang angkat telefon adik saya tu...

Saya dan yang lain dah risau...macam2 pk dalam kepala ni ha...kalau adik tak apa-apa, kenapa dia tak jawab call? kenapa pakcik tu yang jawab?...kakak terus je drive ke hospital besar Melaka...

Sampai je kat sana...persoalan terjawab....


Accident...terbabas kat selekoh...masuk longkang batu yang mempunyai kedalaman yang agak dalam...
Tangan patah..
Luka2 kecil di bahagian lain seperti tangan, kaki, badan...
seminggu di hospital...kata doktor...tulang ulna dan radius patah kedua2nya...tak boleh simen...kena wat operation....masukkan besi...

Muka seposen...Inilah wajah Mat Rempit yang baru dapat lesen...adik bongsu saya...

**Terima kasih untuk Pak Cik Yahya sekeluarga kerana pak cik Yahyalah yang telah menolong adik keluar dari longkang dan membawanya ke hospital...dan menunggu sehingga adik menerima rawatan (bersama keluarga saya)...motor yang rosak teruk turut di bawa ke rumahnya...terima kasih di atas jasa mereka**

No comments: