My Novel

Monday, December 7, 2009

Kaki Kipas....bencinya!!!

(gambar adalah hiasan semat-mata)


Hehehe...Dah lama tak update blog ni...Update saja tiba-tiba nak melenting pasal si kaki kipas...huhuhu...

Kat opis korang ada tak orang sebegini?...Saya paling tak suka orang yang kipas2 bos ni. Depan bos punyalah baik giler...belakang...fuh...malas nak cakap. Depan bos, semua kerja dia buat. Pendek kata sibuk semacam..tapi bila bos tak ada, dia duduk kat tempat dia sajalah. Kerja yang berlambak dia buat tak tahu.

Baru2 ni saya dengar, bos rekemen kan dia naik sikit level kat opis. Saya buat tak tahu saja. Datang sorang member saya terus kata kat saya..."Zi, dia tu tak layak jadi senior". Member saya memang tak puas hati dengan dia.."Alah apa susah. Kalau ada apa-apa, doktor complain ke, tolak lah kat dia," balas saya.

Tapi, selama ni si kaki kipas ni selalu mengelak. Kalau ada doktor nak cakap, nak tanya, dia memang tak nak jawab. Kalau mesin buat hal, dia tak nak ambil port. Kalau result keluar pelik2, macam mana nak buat, dia buat tak tahu. Ada sekali, saya dan kawan saya teragak2 nak release result...tanya dia sebab dia senior. Dia jawab tak tahu then terus blah. Dia tak nak bertanggungjawab. At least bagilah idea nak buat apa. Discuss sama-sama ke. Akhirnya, saya jugak yang setelkan.

Pernah suatu ketika...ada satu test yang jarang sangat buat. So, terpaksalah budak junior yang cover dept tu buka buku. Dan si kaki kipas ni buat tak tahu, seratus-peratus serahkan kat budak junior walhal itu dept dia. Dia senior kat dept tu. Akhirnya, saya yang dept lain yang datang tolong. Sama2 buka buku...sama2 baca...Kalau tak ada perasaan tanggungjawab, peduli apa saya. Itu bukan dept saya! Dan yang geramnya, lepas tu dia beritahu semua orang dia yang buat!!!!!

Tapi silap oranglah...sebab 90% dari budak opis adalah geng2 saya...hahaha...

Tapi nak buat macam mana. Bos suka giler kat dia sebab depan bos dia baik sangat...Cakap penuh sopan tapi dengan kita orang, marah tak tentu pasal...Tak macam saya...selamba je...bos ada ke tak ada ke...peduli apa saya...Saya nak gelak ke nak berbual ke...tak kisah asalkan kerja saya siap dengan canggihnya..huhuhu...






2 comments:

El_Liyana said...

ezi kena bykkn bersabar ngn si kaki kipas nih... maner2 opis pn mmg ader si kaki kipas nih...

kt opis aku org cam gni digelar si kaki aircond.... lagi kuat tuh...

nak ker xnk...suka ker x suker... kena gk la tgk muka dier... namer pn satu opis so apa yg kiter leh wt...

BERSABAR.....

ezi said...

quantity serveyor...
kaki aircond?...huhuhu...tu lagi bahaya tu...jaga2...:)