My Novel

Wednesday, December 30, 2009

BBQ...Family Gathering

Sabtu lepas, saya sekeluarga telah mengadakan family gathering dengan membuat BBQ. Sebenarnya dah lama nak buat BBQ ni tapi time ni baru terlaksana. Ye lah, bukan mudah nak kumpul ramai2...ada saja yang tak cukup...kali ni, semua adik beradik saya ada itupun saya baru jer balik dari kerja (so, saya terselamat dalam bab-bab menyediakan barang2 untuk BBQ...hehehe)

BBQ ni di adakan kat rumah makcik saya (depan rumah saya jer). So, makcik ngan atok saja join dan kebetulan mak teh saya dan anaknya pun ada. So, apalagi...jom layan gambar2 yang sempat di snap...(semua gambar makanan, gambar orang tak boleh nak pamerkan kat sini...huhuhu)


Mula-mula nak hidupkan api, susah gak...ambil masa gak nak bakar kayu arang nih...

Panjangnyer tempat BBQ ni (ori tau...buatan sendiri)...

Antara makanan yang di jadikan BBQ...
Ayam, daging, ikan, udang, sotong, kerang...yummy!!!
Macam-macam ada...
Ayam yang baru hendak di panggang serta kerang bakar...(saya suka kerang bakar...hehehe)
Ikan bakar...(yang hitam tu ikan yang mula2 dibakar...rentung...hahaha...tapi dah licin dah sebab kulit jer hitam...isinyer sedap bangat!!!)

Keseluruhannya...saya puas hati dengan rancangan kami ni...ternyata berjaya...sekarang baru tahu kenapa ikan bakar mahal...panas woo nak bakar dia...hehehe)

No comments: