My Novel

Thursday, February 5, 2009

Ragam 3 : Hanya kerana 1 sen???

Cerita ini sudah lama berlaku..dalam tahun lepas...tapi saya tergerak untuk memasukkannya ke dalam blog saya...ketika itu saya sekeluarga sedang makan malam...kebiasaannya family saya suka bekumpul di meja makan...sambil makan sambil bercerita.
Adik saya mula membuka cerita kisah yang berlaku di tempat kerjanya...Adik saya yang ketiga bekerja di sebuah farmasi...katanya semasa kawannya (cashier) sedang bertugas, adalah seorang lelaki tua cina membuat bayaran untuk barang yang dibeli...nak dipendekkan cerita, baki wang pulang lelaki berkenaan kurang 1 sen. Cashier ini berkata tak ada duit 1 sen dalam simpanan diaorang untuk dipulangkan...tapi lelaki berkenaan nak jugak duit dia yang 1 sen itu...Hendak pulang 5 sen dia tak mahu...nak 1 sen gak...Cashier ni mula pening kepala...mana nak cari 1 sen?...
Orang ramai dah menunggu untuk bayar...lelaki berkenaan masih tak mahu berganjak selagi tak pulangkan 1 sen...akhirnya, pelanggan di belakang lelaki berkenaan tiba-tiba menghulurkan duit 1 sen kepada lelaki berkenaan dan lelaki tersebut terus pergi selepas mendapat duitnya...
Erm...apa komen korang?...

4 comments:

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

Orang tua tu ingat dengan duit satu sen itu dia boleh beli sebiji kuih macam yang pernah dia dapat 60 tahun dulu..

ezra said...

kontraktorwibawa...em...biarlah dia beli kuih...tengok dapat banyak mana...huhuhu

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

ezra,
tahniah dan syabas.
blog awak cantik dan kemas.
banyak pandangan tentang gelagat dan kehidupan.

ezra said...

kontraktor wibawa...
terima kasih...rajin2lah datang ke blog saya...:)