My Novel

Friday, February 20, 2009

Cepat-cepat tengok Upin & Ipin!!!!


Hujung minggu lalu saya beserta family pergi menonton 'Pengembaraan geng' di Melaka Mall. (Termasuk mak ngan ayak saya-setelah dipujuk). Sebenarnya kami dah lama buat perancangan. Maklumlah, bukannya senang nak kumpul adik beradik. Ada yang kerja malam, ada yang kerja pagi. Akhirnya kami sepakat prgi sabtu lepas.
Tak sangka pula Sabtu itu jatuh pada 14 Frb. Orang?...Fuh!!! Punyalah ramai. Tapi, oleh kerana kami menonton filem upin dan ipin, ramai yang datang bawa family. Dari golongan tua, remaja serta anak-anak kecil, semuanya ada. Tiket pukul 10.30 malam, tapi kami masuk pukul 10.45 malam.
Semasa cerita disiarkan, panggung dipenuhi dengan gelak tawa para penonton. kelakar, seronok, mendebarkan. Itulah yang saya boleh katakan mengenai cerita 'pengembaraan geng'. Cerita itu diselitkan dengan pelbagai lawak, dari segi watak yang ada dan aksi-aksi haiwan seperti lembu, ayam angsa dan banyak lagi.
Mendebarkan apabila 'geng' dikejar binatang liar. Sungguh mendebarkan!. Ada gak yang terjerit-jerit ketika pengembaraan itu.
Setelah habis menonton, rasa macam nak tengok lagi. Dari lima bintang saya bagi enam. Hehehe...Bagi siapa yang belum tengok, pergilah tengok. Pasti tak mengecewakan!. Tahniah kepada semua yang menjayakan 'pengembaraan geng'. Betul...betul...betul!!!!

7 comments:

yez_zzza said...

betul...betul...betul... ( versi upin&ipin )hehehehe .... aku pn dh tgk citer tuh... best sgt... pnuh ngn gelaks tawa.. mcm nk pecah panggung tuh... aku pn gelaks sakan gaks... hahahaha... ader aksi mendebarkan... terkejut2 aku dibuatnya... pendek citer mmg best.. aku dh tgk 2x kat panggung... best sesangat... rugi klu x tgk... tengok...tengok...tengok... SYABAS! Malaysia Boleh!!

ezra said...

yez_zzza...
betul,betul,betul...hehehe...best sesangat...tahniah kepada orang2 yang terlibat dalam pembikinan 'pengembaraan geng'...best sesangat...sesapa yang lum tengok...cepat, cepat!!!!...

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

yer ker? best ker?
teringin jugak nak tengok.
tapi kalu tengok sorang xbest ler..


- tima kasih kerana sudi jadi follower, cuma ader masalah skit tu, bila klik kat gambar kosong ezra, xkuar alamat blog. cuba ezra buka blog kontraktorwibawa pastu tengok n klik kt memana follower yg ader n bandingkan dgn yang memula td.

selamat berjaya.

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Umarak Dagang

ezi said...

Umarak Dagang...
Salam ziarah pak...:)

ayue_ziey said...

betul...betul...betul...
setuju sangat2...kiter pon da tgk gak...abis panggung 2 dibuatnye dgn ketawa..
mse kite tgk la,ade sorg bdk kecik ni ketawe sakan..hehehe...kitorang pon ketawa tgk gelagat die..mase 2,ramai gak la family yg dtg..hapening sgt..kite rse nk tgk lagi sekali la..mmg sdp sgt2..kpd yg lom tgk 2,tgk2 la...xrugi tau...:)

ezi said...

ayue-ziey,
betul, betul, betul...hehehe...rugi kalau tak tengok...