My Novel

Thursday, January 15, 2009

Ikan Bakar Anjung Batu (Yummy...)






Ahad lepas, saya sekeluarga pergi makan ikan bakar di Anjung Batu, Melaka. Pada mulanya, ianya tidak dirancang. Tiba-tiba waktu petang ketika kitaorang tengah main badmintom, idea ni timbul. so, malam tu kitaorang pun pergilah mengisi perut dengan ikan bakar.
Sebenarnya, ini kali ketiga kami makan di kedai berkenaan kerana masakannya best dan harganya agak berpatutan. sebelum ini ada gak cuba tempat lain tapi rasanya kat sini antara yang best pernah kami pergi. Em...menu, saya dengan akak yang oder...kebiasaannya macam tulah. yang lain tukang tunggu dan makan.
Apa yang bestnya, keluarga saya memang hantu makan. Sebab tulah kalau nak pergi makan2 di luar, kami berkumpul satu keluarga. cuma kali ini, adik saya seorang tak turut serta sebab masih menuntut di Kedah. So, tak dapat nak tunggu dia. tapi dia kata..."Balik nanti aku tuntut tau." huhuhu...

4 comments:

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

wow, bestnye. tengok gambar je dah lapar perut. bila la dapat gi makan ikan bakar kat anjung batu.
- ezry, kalau nak gi makan lagi ajak mengajak ler, ajak-ajak ayam pun boleh..

ezra said...

kontraktor wibawa...
hehehe..saya tengok pun terasa lapar...tak puas makan...ikan bakar tiga rasa...ump...sedapnya...huhuhu...

yez_zzza said...

yum...yum...yum.... tgk gmbar pn dh nmpk sdp.. klu mkn msti nikmat...

* sdp2 la best..

ezra said...

yez-zzza
sedap giler...rasa nak pi lagi...huhuhu jalan-jalan cari makan...:)