My Novel

Tuesday, May 7, 2013

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBKL) 2013

26 April 2013 - Saya dan 3 adik-adik saya telah pergi ke Pesta Buku Kuala Lumpur (fuh! ayat skema plak)..hehe..Time tu hari Jumaat. Hari pertama pesta buku. Kenapa saya pergi hari Jumaat?
1) Sebab saya tidak dijemput untuk sesi tandatangan penulis kerana tiada buku terkini yang 
    diterbitkan..huhu..(tahun depan harap2 dapat keluarkan buku)
2) Sebab adik saya nak balik kampong. So, datang Jumaat, terus balik kampong cuti Sabtu dan Ahad.
    Adik saya keje kat KL.
3) Ingatkan nk datang 3 Mei (Jumaat) tapi dah dekat sangat dengan pilihanraya.
 
Bagaimana seronoknya makwe bila jumpa pakwe..macamtulah seronok saya bila jumpa buku. Aduh! giler sungguh saya dengan buku-buku yang pelbagai dan dijual dengan harga murah dari hari-hari biasa. Bajet tahun ni lebih banyak dari tahun lepas..apalagi..jom borong buku..
 
Dengan salah satu maskot yang ada di PBKL..(Kenapa saya gemuk ni? Tak pandailah orang yang tangkap gambar ni..Oh! saya pakai baju besar..baju saya ditiup angin sebab tu nampak gemuk..hahahahahaha)
 
Buku yang kami borong..Hmm..RM5xx abis untuk buku sahaja..tapi sangat berbaloi kerana ini minat saya..ini hobi saya..minat saya sebagai pembaca..sebagai penulis..tapi..bila boleh abis baca semua ni???
 
 
Tak sabar nak tunggu pesta buku tahun depan pula..
 

7 comments:

masriza said...

Alaa.. Jumaat ke cik?
Try la dtg weekend next time.

Ada ruang ada peluang.. bertemu kita.
In shaa Allah.

Keep on writing.

ezi said...

abang mas..
kalau tak de jemputan dari penerbit, memang pegi weekdays..weekend ramai orang..huhu..

abang mas pegi PBKL ari tu ke?

masriza said...

4 Mei, Sabtu.
Separuh hari je.
Ptg dh balik kg.

Next time in shaa Allah.
Tak pueh hati tak menikmati.

Huhuu...
Bertemu kembali.

Yanna_Lie said...

alo beb.. seb bek aku x ikutt... huhu.. x suke keadaan sesak kt sna... hikhikhik

ezi said...

4 mei ari last2..sure sesak..lagipun dekat ari pilihanraya tu..:)

ezi said...

yanna lie..kalau peminat buku sure rugi kalau tak pegi..tapi kalau tak minat buku, x rugi..hehe..

masriza said...

Very true, Ezi.
Very true.

Sesak derr...