My Novel

Monday, November 26, 2012

Ops!



Aduh! menggeleng kepala saya melihat jarum mesin penimbang berat..seketika saya termenung..kemudian tertawa..haha..macam orang gila la plak..Apa taknya..selepas bersalin, berat saya tak sama macam dulu2..memanglah orang kat takkan sama tapi..banyak benar bezanya..dan secara fizikalnya pun saya dah nampak berisi.

Berat saya sebelum mengandung 48kg..semasa hampir bersalin 64kg..dan selepas bersalin 57kg..waduh2..kok kurangnya 7kg saja? yang lagi 9kg bagaimana nih?

Aduh! jadi bagaimana? Nampaknya saya harus menjalankan operasi diet dengan bersungguh2..tapi bagaimana seorang pencinta makanan nak berdiet?..Hmm..mengeluh seketika.

Hanya ada dua pilihan..berdiet untuk kembali seperti dulu atau paling tak pun..lebih kurang dulu ataupun..kekal berisi seperti sekarang atau bertambah lagi..

Pilihan saya..diet! Sesuatu yang sukar untuk saya lakukan..huhu..

No comments: