My Novel

Thursday, March 4, 2010

Bila Dah Rajin...

Sayur campur, sambal ikan dan tempe goreng tepung...

Saya dan dapur?...Hahaha...Antara adik beradik perempuan saya, sayalah yang paling tidak kerap ke dapur berbanding kakak serta dua adik perempuan saya...Kenapa?...Malas tu adalah tapi tu bukan sebab utama sebab kat rumah saya ni, malas tu bukan alasan...Kena juga ke dapur tapi...saya ni kerap kerja...Kerja saja...Bila balik kerja, dah siap masak...Nak pergi kerja, belum start masak...Jadi, camner saya nak kerap ke dapur?...(ni kira alasan ke tak ni?...hahaha)

Entah kenapa minggu lepas saya tiba2 rajin ke dapur...hehe...pelik plak adik saya tengok saya...saya buat semua dari A to Z...adik saya tu apalagi...tengok mood saya baik...bukan nak tolong...terus tengok TV...ceh...nasib baik saya ni baik...hahaha...

Tapi masak saya biasa2 jer...ingatkan nak masak sambal cili padi...tapi tengok2 cili padinyer tak ada plak...masak je lah apa yang ada dalam peti sejuk tu...blasah jer...kalau ada yang baca blog saya ni tengok macam tak sedap gambar tu...jangan komplen tau...hahahaha...

Saya tak pandai masak tapi saya suka mencuba resepi2 baru kat buku or internet...

No comments: