My Novel

Wednesday, February 24, 2010

Jalan-jalan Cari Makan


Entry saya kali ini adalah berkisarkan makanan...hahaha...yummy...erm...gambar2 di bawah adalah gambar yang diambil sepanjang 2010 yang baru saja sampai bulan februari ni...So, layan je lah gambar saya dan ahli keluarga makan2 ya...



Siapa lelaki perasan hensem nih? Hahaha...ini adik bongsu saya...nama saja bongsu tapi dia sudah lebih besar dari saya...time nih, kitaorang makan di chicken rice shop di tesco melaka...
Kakak saya dengan adik second last...sebelum makanan sampai sempat possing...
Makanan chicken rice shop yang sempat di snap (yang datang dulu)...lepas dapat semua makanan, terus je makan sampai terlupa nak snap gambar...hahahah...bila dah kenyang baru ingat..."eh, gambar makanan sebelum makan belum tangkap lah"...haha...sapa nak jawab?
Ini kami makan di restoran johny (betul tak ejaan ha?) kat jusco melaka...makan steamboat...mula2 saya malas gak nak makan nih sebab banyak sayur2 yang saya tak makan...tapi bila stat makan...kenapa laju lain macam jer? hahaha...satu soalan untuk saya...wakakaka...
Inilah menu steamboat...boleh tahan juga rasanya...
Kami pilih kuah tomyan...Ini gambar tomyam sebelum dimasukkan bahan2 nyer...seperti biasa...bila dah masuk bahan2 semua, terus lupa nak snap gambar...makan tak ingat...da habis baru cakap..."la, lupa nak tangkap gambar lah."....
Ini cerita raya cina yang lepas, saya sefamili makan ikan bakar...tempat biasa di anjung batu. Kali ini tak terasa sangat kenikmatan makanan sebab lama menunggu...orang begitu ramai...mungkin kami salah pilih hari...yalah hari cuti...tentulah ramai...tetapi oleh kerana hanya hari itu saja yang ada untuk semua adik beradik berkumpul jadi, kami serbu sajalah...terpaksa menunggu lebih kurang 45 minit sebelum makanan sampai...nasib baik pergi satu famili...boleh borak2 sambil menunggu...
Sotong goreng tepung makanan utama kami...Suka...sedap....

Kami pilih ikan siakap masak tiga rasa, siakap masam manis dan siakap bakar...
Udang masak sweet sour...
Walaupun jenuh menunggu menu tapi kami berpuas hati kerana rasanya tidak mengecewakan...sedap dengan harga yang berpatutan...Boleh pergi lagi...Siapa plak nak belanja past ni???


No comments: