My Novel

Wednesday, July 15, 2009

Avon Make-Up Workshop

Minggu lepas, saya menghadiri satu bengkel make-up..huhu...sebenarnya, malas nak pergi. Tapi bebudak AVON ajak.
" Kak Ezi, joinlah. Nanti bolehlah belajar solek-solek."
" Alah, hari ahad tu kerjalah."
" Akak cutilah kerja. Lagipun bukan senang benda-benda macam ni nak buat dekat Jasin. Bukannya selalu."
Setelah difikir-fikir dan di atas desakan adik beradik suruh pergi, (nanti kau bolehlah ajar aku pulak: kata diaorang), saya pun pergilah. Lagipun bukannya selalu. saya bab-bab make-up ni memang fail. Pergi kerja pun sempoi giler. Bedak pun main tonyoh je. Lipstik kalau ingat pakai, kalau tak ingat tak pakai. Ikut suka. Yang lain-lain tu, eye shadow ke, mascara ke, eyeliner ke...memang tak pakai...huhu...Memang sempoi giler...sampaikan jiran saya (Kerja tempat sama tapi lain dept) tanya mak saya...
" Kak, angah (panggilan saya di rumah) tu pergi kerja memang pakai macam tu ye?."
" Macammana pulak?." Tanya mak saya.
" Simple je. Macam bukan budak graduate"
Hahaha...saya gelak je lah bila mak saya cakap kat saya. Tapi kerja saya ni tak payah lah nak solek-solek. Kerja dalam makmal. Tak jumpa orang pun. Datang kerja terus sarung lab coat (dah tak nampak baju lawa, keronsang besar2...huhuhu)...
Berbalik pada bengkel make-up...em...seronok...berbaloi yuran dibayar sebab dapat makan, dapat barang make-up percuma...dan yang penting dapat ilmu...make-up ni pun kira ilmu juga kan...
So layanlah gambar-gambar yang diselitkan ye...huhuhu...
Make-Up workshop Avon

Di adakan di Hotel Sri Impian (Kat Jasin, Melaka)


Sebahagian barang-barang make-up yang kitaorang guna untuk bengkel

Saya dan Ani (peserta make-up workshop AVON)

Saya dan Kak Ana (Peserta make-up workshop AVON)

Tadaaaa....saya dan Ani selepas di make-up kan. Cantik tak?...huhu...(ayah saya tak kenal siapa dalam gambar ni...huhu)






4 comments:

El_Liyana said...

nak gak blaja biler ader w/shop cam gni tpi x der masa la... bz jer

ezi said...

Quantity Serveyor...nanti kalai ada leh ar gi...luangkanlah masa...tak rugi tau...:)

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

GAMBAU YANG LAST TU, INGATKAN CIK ANI BERGAMBAR DENGAN ALTANTUYA. LEPAS DIBELEK LAMA SKIT BARU LER PERASAN MUKA EZI.

HEHE..

SERIUS CAKAP, EZI LEBIH LAWO TANPA MAKE UP.

ERR.. BILA NAK BERLAKI..?
(Soalan H1N1 tu..)

ezi said...

kontraktor wibawa...
kita lawa ker?..hehehe