My Novel

Monday, July 5, 2010

Ragam 8 : Emak VS World Cup...

Sejak bulan world cup ini, topik perbualan saya adik beradik tak habis-habis dengan world cup...masing-masing ada team fav. masing-masing. Jangan tak tahu saya juga mengikuti world cup ini...layan juga tengok game2 kat TV...tapi yang puku 10 lah...yang pukul 2 pagi saya tengok 2 kali je. itu pun sebab ada team saya...sape lagi kalau bukan England...tapi da bungkus...da balik kg...huhuhu...tapi tak apalah, at least lepas juga peringkat kumpulan...team saya yang ke dua Germany...sekarang da masuk semi final...hope jadi juara tahun ni...go go Germany!!!!

Satu petang, saya duduk2 dengan adik saya di meja makan...berbual tentang perlawanan antara Argentina dan Germany malam itu nanti (time ni diaorang belum lawan lagi)...adik2 saya rata2 sokong Argentina. Ah, saya peduli apa...saya tetap dengan Germany saya (sekarang da menang...padan muka korang)...hehehe...Kami berbual2 tentang kemungkinan yang berlaku...adakah Agentina atau Germany?...

Emak saya turut ada kat situ...sedang masak...emak saya ni tak tahu langsung pasal bola tapi kadang2 dia menyibuk nak tahu juga...kadang2 bila kitaorang tengah tengok bola, dia pun turut tengok tapi tak tahu dia sokong siapa..semuanya dia sokong...asalkan gol dia sokong...heheheh...

Ceritanya..sedang saya and adik2 berborak2 pasal bola...emak menyampuk...

"Eh, team yang korang suka tu tak masuk ke?" tanya emak.

"Team apa mak?" tanya saya.

"Alah, team yang korang selalu sebut tu. mak tengok tak ada pun diaorang main," ujar mak lagi.

Sekali lagi saya tanya team apa...Time ni mak cuba mengingatkan team apa. berkerut2 dia nak ingat.

"Team mana satu mak?" tanya saya lagi.

"Aaa...Manchester United" jawab emak dengan confident.

???????

Saya dan adik2 dah ketawa...Time ni adik terangkan di mana sebenarnya team MU dalam piala Dunia ni...apa2 pun tabiklah kat emak saya sebab walau tak tahu tetap juga ambil tahu minat anak2 dia ni...oh, emakku.....

No comments: